Emailadressen with German letter "ö" or "oe"

Hier haben Sie die Möglichkeit uns zu sagen was Sie denken. Was möchten Sie in unseren zukünftigen Versionen sehen/nicht mehr sehen - sagen Sie es uns!
dfazendin
IncrediUser
IncrediUser

Emailadressen with German letter "ö" or "oe"

Postby dfazendin » Mon Jul 01, 2013 2:22 pm

Hello,

I have tried in IcrediMail to send an Email with the following address: wiesbaden@kristinaschröder.de. With this address I received over IncrediMail an error and it couldn't be sent out. I then attempted to send the Email directly over my WEB.de Mail account and it worked fine. I also sent myself a copy in in Cc... When receiving the picked up mail overe IncrediMail, I noticed that the addressee had the following Emailaddress: wiesbaden@xn--kristinaschrder-ktb.de although the entered address was originally sent with wiesbaden@kristinaschröder.de. Could this be because of the German letter "schröder)?

I would appreciate any help whatsoever.

Thank you.

PS: Für diejenigen die u.U. kein Englischkenntnissen besitzen geht es um folgendes. Ich habe die o.g. Email in IncrediMail versucht zu senden und es gab immerwieder einen Fehlermeldung. Die gleiche Emailadresse habe ich in mein Konto über Webmail in web.de verschickt und es es alles wunderbar geklappt. Hierzu habe mir in Cc.. gestellt und nachdem abholen der Email über IncrediMail sah der Empfänger so aus: wiesbaden@xn--kristinaschrder-ktb <Sad Smile> Kann vielleicht jemanden mir erklären was da los ist. Liegt es an dden Buchstabe 'ö'. Leider wird die Emailadesse so angegeben. Mit "oe" funktioniert es nicht.

Danke

Return to “Feature Anfragen & Feedbacks”